I WANT TO FEEL COZY

Cape met muff


De koudere temperaturen zijn ondertussen in het land en dit wil zeggen, tijd voor het maken van mijn volgende project: een cape. 

Ben ik blij dat dit terug in het modebeeld is, alhoewel, ik draag wat ik mooi vind en denk hierbij aan volgende quote:  "Draag wat je gelukkig maakt en maak je niet druk wat anderen van je denken".

Van de lieve Nathalie Binnemans van de STOFFENSCHUUR mocht ik aan de slag gaan met één van de vele nieuwe winterstofjes, om al dit moois te bezichtigen en te voelen moet je zeker langsgaan op zondag 11 november want dan is het een OPENSCHUURDAG. Dit is het ideale moment om kennis te komen maken of nog eens een bezoekje te brengen aan de gezellige schuur. 

Wat kan je allemaal verwachten:

demonstraties van machines Jos Briers (ganse dag). Bij aankoop van een naaimachine, overlock of coverlock ontvang je een extra attentie.

* mogelijkheid tot binnenbrengen van je machine voor onderhoud.

* demonstraties Cameo Silhouette 3, ontvang bij aankoop van een Cameo een GRATIS starterspakket van maar liefst 10 kleuren flexfolie EN een schraper.

* 20 % korting op het ganse assortiment (uitzondering van cameo)

Ik ben vertrokken van het patroon uit het boek "Kleding in vintagestijl" maar ik zou mezelf niet zijn moest ik het niet naar mijn eigen zin aangepast hebben. 

Het is een aangename wollen stof, met lichtgrijze details. De perfectionist in me wilde natuurlijk dat al die strepen doorliepen en dat doen ze ook.

De fournituren komen ook van de stoffenschuur, zeker de moeite om het allemaal in het echt eens te gaan bekijken op de openschuurdag!

Warm hands warm heart
Om het nog meer 50's te maken, naaide ik er een lekkere warme muff bij. Ik hoor sommige al vragen "wat is een muff?", wel dat lijkt op een handtas maar dan om langs beide kanten je handen in te verwarmen. Ideaal om lange herfstwandelingen te maken waar ik zo gek op ben. 



Hier met veel fierheid het resultaat: een warme cape met muff, die veel gaat gedragen worden.






Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Battle of the blogs - CAS&NINA - Happy 10

Modal Lillestoff CAS&NINA

BLOGTOUR - LOUISA COAT - COMPAGINIE M